Horolezecké cesty v okolí Sliezského domu

Horský hotel Sliezsky dom

Nejzajímavější horolezecké terény v okolí Sliezského domu.

Občerstvení,Ubytování,

Při ubytování v horském hotelu Sliezsky dom se nabízí výstupy a túry v oblasti dvou dolin - Velické a Batizovské.

Doporučované výstupy:

Batizovský štít

J pilířem na V vrchol V

Nástup na pilíř je v polovině výšky suťového žlabu, který spadá pod stěnou z jeskyně. Vpravo od hrany nahoru a dále blízko ostří až pod velké převisy vpravo na štand na plotně pod převisem. Traverz vlevo na hranu a po hraně nahoru nad převisy. Pak 30 m světlými plotnami vpravo od hrany a přímo nahoru k bílému výlomu. (Může se jít také komínem vlevo - lehčí). Od výlomu, hranou pilíře na hřeben a dále doprava na blízký vrchol.

JV stěnou na V vrchol IV

Vzhůru 25 m k velké jeskyni. Nad ní k černým blokům asi 30 m. Pak 25 m na travnatou plošinu a odtud 30 m přes převislé stěnky a bloky přímo pod exponované plotny. Jimi přímo vzhůru po dobrých chytech asi 30  m až pod jednolité bloky. Přes ně na vrchol.

Gerlachovský štít

JV hřebenem II-III

Od Sedielka nad Kotlom. Těsně hřebenem. Snadno (v hřebenu jeden strmější stupeň) na první zub Čertovy veže. Veža padá na protější stranu širokou, dole převislou stěnou. Šikmo doleva dolů komínem (vklíněné kameny) do výklenku u úpatí 1. zubu a z něho do sedélka mezi 1. a 2.  zubem. Přes 2. a 3. zub Čertovy veže. Z něho nejprve na západním boku hřebenu po hladké plotně, pak přes kolmou hranu do východního úbočí. Spouštíme se ještě přes převislý balvan (sem nejlépe přímo slaněním z 3. zubu), pak snadno do Lavinové Čertovy lávky a nahoru na Kotlový štít. Hřeben k hlavnímu vrcholu je plný věžiček a zubů. Stále po hřebeni na vrchol.

Kvetnicová veža

Pravou větví V žebra IV

Po značce až k jižnímu okraji Kvetnice. Tady doleva přes potok a  vzhůru travnatým, později suťovým svahem pod stěny. Nástup je u velkého skaliska na suti. Po stupních 30 m vzhůru na travnatou plošinku na žebru. 20 m komínem a na vklíněný balvan, pak 10 m odtláčející stěnkou doprava do šikmého zářezu. Tady přes malý převis a po stupních 90 m až pod plotny. Jimi 30 m vzhůru pod výšvih. Zprava nad něj na travnaté lávky. Z nich traverz 30 m doprava, pak hranou žebra 80 m (exponované plotny) a přes ještě jeden výšvih, z něhož na protější stranu, poněkud dolů do sedélka. Dále pak hranou ještě 200 m na styčný bod s JV hřebenem a na vrchol.

Opálová stena

Pravým žebrem JZ stěny IV

Z chodníku vedoucího k Dlhému plesu jdeme k SV a přes Horní Kvetnici na travnaté svahy vpravo od Kvetnicového žlabu. Přes trávníky šikmo doprava a mezi plotnami vzůru ke dvěma nápadným věžím na pravém žebru. Pod věžemi doleva na štrbinu nad horní věží. Snadno po trávě vlevo od tří dalších věžiček vzhůru do širokého sedla. Tady se žebro začíná zvedat. Nejprve vpravo trhlinou vzhůru. Další výšvih obcházíme vpravo: doprava ke srázné rokli a tou ke stěně, která nás dovede zpět na hřeben. Přes další věž přímo nebo vlevo kolem. Ze štrbiny za věží doprava k trhlině, vzhůru k zubu v hřebenu a odtud traverz 5 m doprava ke žlábku a jím k výklenku. Z něho doleva na hranu (snadné a dá se obcházet vpravo). Asi po 100 m je vrchol.

Veľká Granátová veža

JZ žebrem III

Z Granátového sedla vzhůru přes několik skalních zubů do štrbiny v  žebru. Kolmou stěnkou vlevo od hrany asi 10 m na povlovnější úsek žebra. Přes skalní hroty do sedélka, kde žebro vrůstá do masívu věže. Krátkým komínkem a po balvanech šikmo doprava vzhůru do štrbiny a z ní doleva vzhůru na vrchol.